DB JUNK'ta kullanılan fotoğraflar ve içerik izinsiz yayınlanamaz...

19.02.2010

Lütfen Fark edin!..

Bir süredir İllüstratör Sadi Güran ile röportaj yaparak çok sevdiğim çalışmalarını bloguma taşımak istiyordum. Ancak dün trendometre'de 'neyi sallıyorsunuz anlayamadık' başlıklı yazıyla ilişkili olarak  öncelik vermek istedim. http://www.trendometre.com/2010/02/16/neyi-salliyorsunuz-anlayamadik/ 
































Sadi Güran okul yıllarının devamında Özlem Süer sayesinde moda tasarımla igilenmiş. Türkiye'de Moda işinde yaptığı tasarımlardan çok ilişkilerin daha önemli olduğunu farkederek ilistrasyona ağırlık vermeye başlamış. İllüstrasyonlarına hayranım ama keşke diğer taraftan da tasarım yapmaya da devam edebilse... 
























Sadi Güran Ülkemizde ki sayılı yetenekten biri. Bir dönem Vizyon Dergisi'ne moda editörlüğü de yapmış.

































Ne yazık ki hatır gönül ilişkileriyle hiç hak etmeyenlerin göklere çıkarıldığı toplumumuzda Sadi Güran'ları yok sayarak yıldırıyoruz.     

































Toplum olarak görevimiz sadece onları hakettiği şekilde takdir edebilmek...
http://www.sadiguran.com/ 

12 yorum:

  1. maalesef toplumumuz baktığı değil sadece gördüğü,öğrendiği değil sadece duyduğu şeylere önem verdikçe şakşakçı ve yardakçı yardımıyla bir şey olmaya çalışanların da sayısı artıyor. organize işler bunlar!torpiller,kayirmalar, hamilineler küçücük, önemsiz şeylerde bile o kadar kullanilir oldu ki, daha yüksekler bilemiyorum nasıl düzelir,ülkede olanlara bakınca sanıyorum düzelmez. trendometreye de yazmistim bu insanlar devletin herseyi bitti simdi de moda/sanat alanindaki genc yetenekler icin dusunulen Avrupa Birligi yardimli desteklere bile goz dikti!
    Moda ve sanat alaninda genc ve yetenekli tasarimcilarin desteklenmesi,onlerine firsatlar sunulmasi icin medya-devlet-cemiyet isbirlikli onemli kurumlar olusturulmali,insanlar bu kisileri hem gormeli hem duymali, hem farkedebilmeli, binlerce yillik bir kultur-sanat tarihinin uzerinde yasiyoruz ve hala sanat denince akla bile gelmiyoruz.

    YanıtlaSil
  2. denizcim seni sadi güran koleksiyonuyla görmek istiyoruz harika t-shirtlerede yer vermeni bekliyorum supersin sevgiler..xoxo..

    YanıtlaSil
  3. Tamamen yazının her ayrıntısına katılıyorum ! Sadi Güran'ın illüstrasyonlarının ben de hayranıyım ! Özellikle Bant Dergisi'ni elinize aldığınızda size verdiği mükemmel histe payının çok yüksek olduğunu düşünüyorum !!!
    Çok doğru bi paylaşım olmuş! : )

    YanıtlaSil
  4. A-a çok mutlu oldum kendisini görünce. Sadi Güran piyasaya uzak alternatif bir sanatçı.
    Aslında elini ayağını hiçbirşeyden çekmiş değil. Ve sanırım bu durumdan şikayetçi de değil. Zaten ne kadar mutevazı bir hayat seçtiğini kendisine ulaşmak istediğimizde de anlayabiliyoruz, oldukça sıcak kanlı ve yardım etmeye hevesli bir insan.
    Umarım göz önünden kaybolmaz. Bunu okuyorsa kendisine başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Styleboom : Çok hak veriyorum sana, ancak burada sadece toplum değil toplumu yanlı ve düzmece haberlerle yanıltanlara ne demeli?

    thequeenofdreams : T-shirtleri ilistrasyonlarından olusuyor gibi. Sadi Güran gibi hayal gücü çok geniş bir ilistratörün neler yaratabileceğini düşün :)) Öyle bir koleksiyonu mesela ilk resimdeki maske gibi aksesuarlarında olacağı kombinasyonlarla galeride sergileyebiliriz :) Sadi Güran duy sesimizi :))

    Rach : Bant Dergisi Türkiye'nin en iyisi...Ben de çok seviyorum:)

    Sel : Elbette Sadi Güran Türkiye'nin en iyi ilistratörlerinden ancak Dünyada artık tasarımcı iken dj aynı zamanda heykeltraş olan çok yönlü sanatçılar yaygın.
    Benim üzüldüğüm hak etmeyenler ayakta alkışlandıkça gerçek yetenekler daha çok kabuğuna çekiliyor, potansiyelinin bir bölümünü kullanabiliyor veya Türkiye'nin en yetenekli genç tasarımcılarından Aslı Filinta gibi kendi ülkesinde kısmen iş yapmaktan vazgeçebiliyor.

    YanıtlaSil
  6. Sayende tanıdım.. Çok geç fark ettim ama böyle paylaşımlar okumayı, yeni şeyler keşfetmeyi çok seviyorum.. iyiki varsın dedirten bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. ben "connections matter" ve connections herşeydir düşüncesinin doğruluğuna daha geçen senenin sonunda karar verdim.Bağlantıların yoksa hiçbişeysin, bağlantıların varsa balondan bi yalan bile olabilirsin.Günümüz dünyasında bu bir gerçek.Keşke her hak eden, hak ettiği yere gelebilse...Sadi Güran illustrasyonları sanat bağırıyor.Paylaştığın için teşekkürler çünkü pozitif enerjiye ihtiyaç duyduğum günlerimde ya resim galerilerini gezerim ki içim açılsın ve ilham alayım, ya da Çukurcuma'daki resim atölyelerinin+dükkanlarının vitrinlerine bakarım.Sadi Güran İllustrasyonlarını moda ve sanat dergilerinde ve daha güzel yerlerde görmek isteriz.

    YanıtlaSil
  8. wuwwww bu fikir pek bi cezbedici superrsınnn denizcim gec geldin tam geldin aramıza valla ıyıkıde gelmıssın xoxo..

    YanıtlaSil
  9. Çok severek kullanıyorum Sadi Güran t-shirtümü, yazmak kısmet olamadı bir türlü ama olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Blogunuzu sevdiğimi söylemek istiyorum, ayrıca bu yazı için de teşekkürler.

    İdil

    YanıtlaSil
  11. blog harika olmuş,Sadi Güran'ı hayranlıkla takip ediyorum,birde doğrusu'illüstrasyon' :)

    YanıtlaSil
  12. Kendisinin yeteneğinin ta New Yorklardan farkına varıp online dergimizde yer vermiştik. http://www.karaktera.com/nyc2ist10/content/view/147/93/ Gerçekten de çok yetenekli olan Güran'a burada rastlamak beni keyiflendirdi.

    YanıtlaSil